Google
 

Wednesday, January 27, 2010

Kepala Babi Lagi

Media-media elektronik telah memaparkan berita mengenai kepala babi yang dijumpai di perkarangan 2 masjid di Jalan Klang Lama.

Mengapa kepala babi? mengapa tidak kepala anjing ke; kepala kuda ke; kepala kambing ke?

Kepala babi lambang sensitiviti kepada orang Islam.. babi dikira sebagai binatang yang jijik; bernajis.. jijiknya lebih teruk dari anjing yang jelas najis hukumnya.

Oleh sebab itu, nak timbulkan kemarahan orang Islam adalah dengan kepala babi. Orang Islam tak suka babi. Walaupun ada orang Islam yang sanggup minum arak, berzina, makan riba, makan harta anak yatim, tetapi dalam bab babi, mereka surrender, mereka lemah..mereka takkan sentuh, takkan makan.. kalaupun ada yang makan babi, itu orang yang otaknya sudah 'short' atau 'wayarnya' dah putus.

Dulu kepala babi dijumpai dalam surau di akademi pengajian Islam, UM.. yang ini lagi tragis sebab kepala babi tu dijumpai dekat dengan mimbar khatib; maknanya kepala babi tu diletak dalam surau.. habis karpet surau kena tukar.

Pelakunya masih belum ditemui. Saya pun taktau samada kes ini masih disiasat atau sudah ditutup fail.

Kali ini mungkin atas sebab nak timbulkan kemarahan umat Islam, kepala babi terus menjadi mangsa dijadikan bahan untuk menimbulkan kemarahan.

harapnya bolehla jumpa pelaku provokasi ini ... dakwa mereka; hukum mereka kerana telah menimbulkan rasa tak aman dalam masyarakat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home