Google
 

Thursday, February 19, 2009

24 Jam Sehari tidak cukup?

banyak kali saya rasa 24 jam itu cukup dan berlebih.
sesekali saya rasa tak cukup.
umpamanya bila buat keja di rumah, kekadang sampai tak ingat, tengok jam dah pukul 10 malam.

ada temanyang bagitau saya dia keja sampai tak ingat masa di ofis
dia terfikir kenapa dia saja yg stay, orang lain ke mana...
buat apa buat dia keja lebih jika orang lain tak peduli apapun kat dia

saya beritahu dia, itulah rencam hidup
walau apa jua keadaan yang ada, ia perlu dihadapi

Allah swt sebut bahawa manusia yang mengaku beriman akan diuji
maknanya, orang yang sanggup bekerja, mereka akan diuji
ujian kerja... ujian masa... ujian kerenah manusia
dan lain-lain

saya bersyukur 24 jam sehari itu lebih daripada cukup
ada kalanya kena cari kerja apa nak buat waktu lapang itu
tanggungjawab dakwah selain dari kerja wajib boleh memenuhi masa terluang

0 Comments:

Post a Comment

<< Home