Google
 

Thursday, February 12, 2009

Trip ke Zoo Negara dan Port Dickson

Ada banyak tugasan yang membebani sejak dua-tiga bulan ini. Kerja-kerja semakan kurikulum masih belum selesai walau sudah setahun dihadapi....rupanya mengisi dokumen-dokumen tidak semudah disangka. Persaraan Ketua Jabatan turut meninggalkan ruang yang perlu diisi, 'malangnya' tugasan itu terpaksa dipangku oleh orang muda, walaupun baru setahun berada di institusi akademik ini.

Seronok juga dapat memenuhi permintaan hujung minggu keluarga yang sudah sekian lama tidak dapat ditunaikan atas sebab bebanan yang memerlukan kerja 7 hari seminggu.

Zoo Negara destinasinya...waktu sekolah rendah dahulu, ada rombongan sekolah untuk melawat KL termasuk Zoo...atas sebab takde duit, hasrat zaman sekolah itu ditangguhkan...waktu belajar di UIA, tak terlintas pulak nak ke Zoo lantaran merasakan ia untuk budak-budak saja.

Persepsi itu berubah bila berada di situ...seronok juga sambil melihat pelbagai binatang dapat juga merehatkan minda dari kerja-kerja pejabat.

Seterusnya pada 6-8 Feb 09, kami sekeluarga ke PD..saya perlu berbengkel untuk menyemak kurikulum sarjana.. isteri dan anak dapat peluang berehat...waktu terluang di sebelah petang digunakan sebaiknya, keluar berjalan ke pantai..melihat gelagat anak yang suka main pasir mengingatkan saya sewaktu kecil, juga suka begitu.

Saya pernah ke PD waktu kecil, rombongan keluarga pekerja kilang...saya hampir tenggelam dalam laut, mujur ketika itu dapat dicapai oleh arwah bapa. Alhamdulillah, saya masih hidup dan dapat beberapa kali ke PD termasuk yg terbaru ini. Saya jangka akan datang lagi ke sini pada masa depan.

Overall, trip ke zoo dan PD adalah memuaskan kerana ke 2-2 trip ini kami pergi sekeluarga. Bes..... hilang sekejap masalah zionis menyerang Palestin ..huh

0 Comments:

Post a Comment

<< Home