Google
 

Sunday, February 15, 2009

Ekspedisi Cegah Munkar

Ketika saya diberitahu JAWI dan Masjid al-Muhsinin dan juga Persatuan Ulama Malaysia Wilayah Persekutuan (PUM WP) menganjurkan aktiviti cegah munkar, terasa keinginan untuk turut serta bagi menimba pengalaman. Lalu, saya tidak lepaskan peluang setelah diajak oleh sahabat saya dari JAWI tersebut. 14 Februari malam tarikh yang sesuai lantaran ramai remaja / belia meraikan Valentine Day pada tarikh tersebut. Lokasi kali ini adalah di sekitar Taman Tasik Bandar Permaisuri.

Saya merasa konfiden pada malam itu kerana kehadiran penguatkuasa seramai 9 orang. Mereka yang berautoriti mencegah munkar...saya takde lesen untuk buat apa-apa, kecuali bolehla kalau nak menasihat atau menghalau ...tapi kalau kena belasah, naya saja la.

Kami diminta berkumpul dihadapan sekolah Alam Shah, berhampiran dengan Stadium Bolasepak KL. Kebetulan malam itu ada perlawanan bola, jadi kawasan parking sesak.

Setelah semua muncul, kami diberi taklimat...selesai saja, kami bergerak secara kumpulan terus ke lapangan dan operasi dijalankan ........ aduhhhh....perut terasa sakit.... dan terpaksalah berkorban untuk menyelesaikan hajat dulu... selesai 'servis', saya berjalan ke sana ke mari ...

1230 malam, saya bertolak pulang ... kumpulan lain katanya meneruskan operasi di jalan Klang Lama pula.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home