Google
 

Friday, June 05, 2009

Balik Awal 10 hari: 2 Jun dah di KL

salam,

kununnya nak duduk lama di uk nun, tapi terpaksa pulang awal la pulak. ceritanya pendek aje. isteri bersalin 30 mei, 3 minggu awal, jadi kena panggilan kecemasan dan segera. kebesaran Allah, mujur pada waktu itu ibu mertua saya secara kebetulan ada di KL di rumah kami tu..banyak juga dia membantu, bawa isteri ke hospital dan tunggu sampai bersalin.

saya kecut perut dapat panggilan kecemasan waktu tu.. cuma, masih boleh kontrol.

waktu baby pertama saya dulu, saya masuk ke bilik bersalin..masa tu di uk, nurse bagi masuk..biliknya besar. saya masuk tunggu sampai org rumah bersalin. waktu tu bulan puasa tahun 2007. saya buka puasa di hospital makan french fries sebab kantin mat saleh tak jual nasi ... lauk daging dan ayam ada, tapi tak halal pulak...jadi, terpaksala makan fries..time tu saya yakin dan nampak dia goreng fries tu dalam minyak khas untuk kentang aja, dia tak goreng benda lain dalam minyak tu.

anak ke-2 ni tak sempat nak sambut. saya minta adik ipar lelaki untuk tolong azankan dan iqamat di telinga baby...dan juga minta tolong dia tanam uri.

pendek cite, 1 jun naik flight terus ke kl..singgah dubai jap sebab pilot dia nak berhenti situ sebab kena berhenti sebab dia keje ngan emirates syarikat yang memang kene berenti kat dubai.

2 jun sampai kl. ponat yang amat..tidur pon bertukar siang malam..ada sekali tu terbangun pukul 5 petang tapi ingat macam subuh..sib baik ada jam henfon boleh tengok, kalau tak boleh tersilap dari semayang asar ke semayang subuh.

moral: next time kena elak travel waktu isteri dah hampir 9 bulan sebab baby boleh keluar anytime

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Congrate for you new baby.....

27 June 2009 at 10:50  

Post a Comment

<< Home